Purson historian ensimmäinen NPS-kysely toi erinomaisen arvosanan

Kuinka todennäköisesti suosittelisit Pursoa kaverille tai kollegalle? Tätä kysyimme asiakkailtamme vuoden 2021 lopulla teetetyssä NPS-kyselyssä. Purson NPS-score oli erinomainen: 68. NPS-luku sijoittuu välille -100 ja 100 kertoo asiakaskokemuksesta. Kiitos onnistumisesta kuuluu niin pursolaisille kuin teille hyvät asiakkaat!

Olemme Pursolla käyneet ahkerasti läpi NPS-kyselyn tuloksia. Haluamme jatkossakin kuunnella tarkalla korvalla, paikantaa kehityskohteita ja tehdä entistä parempaa työtä. Kiitos asiakkaillemme erittäin arvokkaasta palautteesta.

Kehitämme toimintaa tulosten perusteella

NPS on tunnettuutensa ja kansainvälisen vertailuarvon ansiosta yksi eniten käytetyistä asiakaskokemuksen suositteluhalukkuuden mittareista. Tulos antaa selkeän viestin siitä, millainen yleismielikuva asiakkailla on yrityksestä. Yli 50 menevää NPS-lukua pidetään erinomaisena, ja Purson tulos oli huikea 68. Esimerkiksi ruokakaupoilla keskiarvo on 39, ja kuluttajabrändeillä 48.

Aina on kuitenkin parannettavaa, ja teemme Pursolla järjestelmällistä kehitystyötä niiden asioiden parissa, joista saimme ruusujen lisäksi risuja.

Esimerkiksi profiilien toimitusten aikataulut ja myöhästymisistä ilmoittaminen vaatii petraamista, ja toisinaan tarjousten saaminen kestää liian kauan. Myyjiemme asiantuntemusta arvostetaan, ja heidän kanssaan halutaan toimia entistä tiiviimmässä yhteistyössä. Tästä on hyvä jatkaa.

”Saumaton ja hyvin toimiva pitkäaikainen yhteystyö”

Asiakkaan näkökulmasta NPS-kyselyyn on helppo ja nopea vastata. Siksi myös vastausprosentti on usein korkeampi kuin muissa kyselyissä. Purson kyselyt lähetettiin Lime-Events työkalulla 2021 loppupuolella. Suosittelun todennäköisyyttä kysytään mittarilla 0–10. Vastanneista asiakkaista 123 kappaletta antoi arvosanan 9–10, 48 asiakasta vastasi 7–8, ja 0–6 välille sijoittui neljä vastausta.

Tuoreen NPS-kyselyn mukaan Purso on toiminnallaan hyvä esimerkki kotimaisesta avainlippuyrityksestä. Saimme kiitosta niin luotettavuudesta, toimitusvarmuudesta kuin ystävällisestä ja laadukkaasta palvelusta:

”Olen toiminut kanssanne yhteistyössä reilut 10 vuotta, eikä tältä ajalta ole jäänyt muistiin yhtään negatiivista asiaa.”

”Yhteistyö on sujunut hienosti, kauppaa on tehty kiitettävästi ja toimitusajat ovat pysyneet ns. haarukassa. Kiitos!”